Cine a descoperit motoruldiesel




Cine a inventat motorul diesel

Motorul diesel

V-ati intrebat vreodata cine a inventat motorul Diesel? Ei bine, haideti sa aflam impreuna cine este inventatorul motorului Diesel si cand a aparut acesta.

Motorul Diesel (cunocut si ca motor cu aprindere prin compresie) este un motor cu ardere interna care foloseste caldura creata prin comprimare pentru a aprinde si a arde combustibilul injectat in camera de combustie. Acest motor este diferit fata de motorul cu aprindere prin scanteie pe gasolina sau cel pe benzina care folosesc un dispozitiv auxiliar, bujia, pentru aprinderea amestecului de aer-combustibil.

Istoria motorului Diesel incepe in anul 1885, cand inventatorul englez, Herbert Akroyd Stuart a inceput sa investigheze posibilitatea folosirii uleiului de parafina (similar motorinei de astazi) pentru un motor, care spre deosebire de petrol se vaporiza mai greu intr-un carburator deoarece volatilitatea sa nu era suficienta pentru a permite acest lucru.

Motoarele lui Stuart, construite incepand cu anul 1891 de catre “Richard Hornsby and Sons”, au fost primele motoare cu ardere interna care foloseau un sistem presurizat de injectie a combustibilului. Motorul Hornsby-Akroyd a folosit un raport de compresie comparativ mic, pentru ca temperatura aerului comprimat din camera de combustie la sfarsitul bataii de compresie sa nu fie indeajuns de ridicata pentru a initia combustia.

Motorul Diesel modern incorporeaza proprietatile unei injectii directe si a unei aprinderi prin compresie. Ambele idei au fost patentate de Akroyd Stuart si Charles Richard Binney in mai 1890. Un alt patent a fost scos pe 8 octombrie 1890, care detalia functionarea unui motor complet, mai exact a unui motor Diesel, unde aerul si combustibilul sunt introduse separat. Diferenta dintre un motor Akroyd si un motor Diesel modern a fost nevoia de a furniza mai multa caldura cilindrului pentru a porni motorul rece. Din 1892, Akroyd Stuart a produs o versiune imbunatatita a motorului care nu mai necesita o sursa de caldura aditionala, cu un an inainte de aparitia motorului lui Diesel.

In anul 1892, Rudolf Diesel a primit brevetele in Germania, Elvetia, Regatul Unit si in SUA pentru “Metoda si aparatul de convertire a caldurii in lucru mecanic”. In 1893 el a descris un motor cu ardere inceata care prima data comprima aer, astfel crescand temperatura peste punctul de pornire a combustibilului, apoi gradat se introducea combustibil in timp de se permitea amestecului sa se extinda.

Pe 10 august 1893, la Augsburg, primul model al lui Rudolf Diesel, un singur cilindru de fier de 3 metri cu un volantla baza, a functionat pentru prima data cu propria putere. Diesel a petrecut mai bine de doi ani imbunatatind proiectul sau, iar in 1896 a demonstrat un alt model cu o eficienta teoretica de 75%, spre deosebire de eficienta unui motor cu aburi de numai 10%. Pana in 1898, Diesel a devenit milionar, motoarele sale fiind folosite pentru a alimenta conducte, centrale electrice si hidrocentrale, automobile, camioane si aparatura marina. Au devenit folosite si mine, campuri petroliere, fabrici si transport transoceanic.

Cel mai mare motor Diesel din lume este “Wartsila-Sulzer RTA96-C” realizat pentru vase container uriase. Produce aproximativ 84,42 MW, adica 113 210 CP la 102 rotatii/minut, are 13,5 metri inaltime, 26,59 metri lungime si cantareste peste 2300 de tone.

Conform Societatii Britanice de Producatori si Comercianti de Motoare, media automobilelor cu motoare Diesel a ajuns la 50% din vanzarile de automobile, incluzand Franta cu 70% si Regatul Unit cu 38% din vanzari.

Acum ati aflat cine a inventat motorul Diesel si cand a fost acesta inventat. Speram ca acest articol vi-a satisfacut dorinta de cunoastere si vi-a imbogatit cunostintele.




Articol scris in categoria Tehnologie

Vezi si alte articole din aceasta categorie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*