Cine a descoperit airbagul




Cine a inventat airbagul ?

septembrie 27, 2013

Cine a inventat airbagulUn accident din timpul unei calatorii la tara la inspirat pe John W. Hetrick pentru a proiecta unul dintre cele mai importante progrese in materie de siguranta auto. Hetrick, un tehnician pensionat in inginerie industriala, a primit un brevet , pentru ceea ce el a numit „perna de siguranta pentru autovehicule”. Acesta a fost primul prototip de airbag-uri moderne pe care le stim astazi. Hetrick a proiectat sistemul pentru a reduce leziunile in timpul unei franari de urgenta si a unei coliziuni frontale.

In aceasta poveste , Hetrick a amintit sursa de inspiratie pentru inventia sa: „In primavara lui `52 am iesit impreuna cu sotia si fiica mea de 7 ani Joan, la o plimbare de duminica in masina noastra , un Chrysler Windsor din 1948, dintr-o data o stanca mare a aparaut in calea noastra , imi amintesc ca am tras frana de mana  si am schimbat directia masini spre dreapta, am ajuns intr-un sant dar am evitat un copac si un gard de lemn. Asa cum am aplicat franele, atat eu cat si sotia mea am pus mainiile pe pieptul fiicei noastre ca sa nu se loveasca de bord… In timpul asta , acasa, nu ma puteam opri sa nu ma gandesc la accident si m-am intrebat: de ce nu a putut fi un obiect care sa te opreasca de la lovirea in interiorul masinii ?”

Atunci Hentrick  a inceput sa deseneze modele pentru „perna de siguranta”.

La 5 august 1952, el a depus descoperirile sale si a asteptat mai mult de un an sa primeasca brevetul. Procesul la costat aproximativ 250 de dolari.

Inventatorul german Walter Linderer a primit, de asemenea, un brevet in 1953 pentru o „perna gonflabila” pentru a proteja soferii in accidente. Modelele lor timpurii de airbag-uri au inspirat pe altii in industria de automobile pentru a lucra la aceasta caracteristica de siguranta. Ford si General Motors au inceput sa experimenteze pernele gonflabile la sfarsitul anilor 1950.

Companiile au descoperit rapid o serie de provocari asociate cu aceasta caracteristica de siguranta: aceasta trebuia sa fie capabila de a simti rapid si precis o coliziune si trebuie sa se umfle in 40 de milisecunde sau mai putin. Producatorii de automobile s-au confruntat, de asemenea, cu o alta provocare la airbag-uri: ar putea cauza leziuni secundare atunci cand pasagerii intra in contact cu ele.

In 1967 , constructorul Mercedes-Benz a inceput sa dezvolte airbag-uri pentru vehiculele sale. Doua evolutii au determinat aceasta mutare: crestrea rapida a accidentelor in cursul anilor 1960 si o noua lege federala care a mandatat „sisteme automate de protectie a ocupantilor” pentru fiecare masina in SUA incepand din 1969.

„Nu mai putem tolera automobile nesigure”, a declarat presedintele de atunci Lyndon B. Johnson.

LA sfarsitul anilor 1960, un inginer mecanic din new Jersey pe nume Allen K. Breed a inventat un dispozitiv de care se spune ca a dat nastere la industria de airbag-uri. Breed a inventat un senzor de incredere. Tehnologia sa de detectare a accidentelor , singura de acest gen, este considerat primul sistem   electromecanic din lume pentru airbag-uri. Rolul lui Breed in siguranta auto nu sa oprit aici, el a ajutat la proiectarea la mai mult de doua duzini de alte inventii pentru siguranta auto. In 1991 a primit brevetul pentru un airbag care are guri de aerisre si ajuta la reducerea riscurilor de leziuni secundare prin reducerea rigiditati gentii umflate cu aer.

In 2006- Honda introduce primul sistem airbag pentru motociclete.

Acum stiti cine a inventat airbagul. Speram ca acest articol vi-a satisfacut dorinta de cunoastere si vi-a imbogatit cunostintele.




Articol scris in categoria Securitate si siguranta

Vezi si alte articole din aceasta categorie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*