Cine a inventat Nike?

Cine a inventat Nike?

Cine a inventat Nike
Cine a inventat Nike

Nike Inc.

Nike este una din cele mai mari si mai cunoscute marci de imbracaminte si incaltaminte sport din intreaga lume. Compania detine nenumarate magazine de prezentare intinse pe toate continentele si continua sa domine piata in domeniul articolelor sportive. Dar v-ati intrebat vreodata cine a inventat Nike? Cine a creat aceasta companie si cum a ajuns pe culmile succesului? Ei bine, haideti sa aflam cine este inventatorul Nike si de cand isi are originile aceasta companie.

Compania “Nike Inc.” este o corporatie multinationala americana care se axeaza pe proiectarea, dezvoltarea, fabricarea si comercializarea incaltamintelor, a imbracamintelor, a echpamentelor si a accesoriilor sportive. Compania are sediul langa Beaverton, Oregon in zona metropolitana Portland.

Istoria Nike

Nike, cunoscuta la inceput ca “Blue Ribbon Sports (BRS)”, a fost fondata de catre atletul Philip Knight de la Universitatea din Oregon si de catre antrenorul sau Bill Bowerman in ianuarie 1964. Compania a operat initial ca distribuitor pentru firma de incaltaminte japoneza “Onitsuka Tiger” (astazi ASICS), realizand cele mai multe vanzari direct din masina lui Knight la antrenamentele de alergare.

Conform lui Otis Davis, un student atlet pe care Bowerman l-a antrenat la Universitatea din Oregon si care mai tarziu a castigat doua medalii de aur la Jocurile Olimpice din 1960, Bowerman a realizat prima pereche de papuci Nike pentru el si nu pentru Phil Knight, asa cum s-a crezut.

In anul 1964, in primul lor an de afaceri, BRS a vandut 1300 de perechi de papuci de alergat japonezi pentru o suma totala de 8000 de dolari. Pana in 1965, compania a angajat o persoana cu norma intreaga, iar vanzarile au ajuns la 20 000 de dolari. Anul urmator BRS si-a deschis primul magazin in Santa Monica, California, langa un salon de infrumusetare, astfel ca angajatii nu mai erau nevoiti sa vanda marfa din portbagajul masinilor. In 1967, datorita cresterilor rapide in vanzari, compania si-a extins operatiunile si in Wellesley, Massachusetts.

Pana in anul 1971, relatia dintre BRS si “Onitsuka Tiger” era pe sfarsite, iar BRS a fost pregatita sa lanseze propria linie de incaltaminte, care avea sa poarte acel “Swoosh” realizat de Carolyn Davidson, logo-ul cunoscut si in zilele noastre. Nike a folosit logo-ul pentru prima data pe data de 18 iunie 1971 si l-a patentat pe 22 ianuarie 1974.

In anul 1976, compania a angajat prima agentie de publicitate, “John Brown and Partners”. In anul urmator agentia a creat prima reclama pentru Nike cu titlul “There is no finish line (Nu exista linie de finish)”. Pana in 1980 Nike detinea 50 % din piata americana de incaltaminte sportive, iar compania a devenit publica in luna decembrie a aceluiasi an.

De-a lungul anilor 1980 Nike si-a extins liniile de productie pentru a acapara mai multe sporturi si regiuni din intreaga lume, iar in anul 1990 compania s-a mutat in noul sediu din campusul din Beaverton, Oregon.

Nike a achizitonat mai multe companii de incataminte si imbracaminte de-a lungul timpului, cateva dintre ele fiind si vandute. Prima achizitie a fost compania de incaltaminte “Cole Haan” in anul 1988, urmata de achizitonarea companiei “Bauer Hockey” in 1994. In anul 2002, Nike a cumparat compania de imbracaminte de surf “Hurley International” de la fondatorul Bob Hurley. In 2003 Nike a platit 309 milioane de dolari pentru a achizitiona “Converse” produatorii liniei de tenisi “Chuck Taylor All-Stars”. Compania a achizitionat “Starter” in 2004 si “Umbro” in 2008, ultima companie fiind cunoscuta ca producatoarea echipamentului de joc al echipeti nationale de fotbal a Angliei.

Pentru a se putea axa asupra liniilor de afaceri importante, Nike a inceput sa vanda din filiale in anii 2000. A vandut “Starter” in 2007 si “Bauer Hockey” in 2008, in 2012 a vandut compania “Umbro”, iar in 2013 a vandut “Cole Haan”. Din anul 2013, Nike detine doua sucursale importante: “Converse Inc.” si “Hurley International”.

Compania Nike a ajuns la un venit net de peste 2200 de miliarde de dolari la sfaristul anului fiscal 2012, avand mai mult de 44 000 de angajati in toata lumea. In anul 2014 numai brand-ul Nike a fost estimat la 19 miliarde de dolari, fiind cel mai valoros dintre brand-urile sportive.

Acum ati aflat cine a inventat Nike si cat de populara a devenit aceasta companie de articole sportive. Speram ca acest articol vi-a satisfacut dorinta de cunoastere si vi-a imbogatit cunostintele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.